wildracerultimate

W tym roku biały, pękaty ludek wypuścił ledwie jedną oponę 29er, co można odebrać za typowy pilotarz tym bardziej, że żaden z jej parametrów nie rzuca na kolana, ot po prostu jest. W nadchodzącym sezonie ma się to zmienić, a to za sprawą 3 nowych modeli z serii Wild - dwóch Gripów i 1 Race'a

Mateusz Nabiałczyk

Rozwinięciem starego Wild Race'Ra jest jego odmiana Ultimate w rozmiarze 29x2.0. W przeciwieństwie do protoplasty ma duże szanse stać się wyborem wielu naprawdę wymagających ścigantów XC, a to przede wszystkim za sprawą masy, która nie powinna przekroczyć 440g. Poza topową wagą oferuje również zaawansowane technologie, takie jak choćby najlepsza terenowa mieszanka gumy, którą stosuje Michelin, zwana GUM-X oraz niemal 2x gęstszy oplot 110TPI. Dodatkowo firma chwali się tym, że opona jest w pełni kompatybilna z systemami bezdętkowymi (Tubeless Ready).

wildracerultimate

Oczywiście przy takich parametrach gumka nadaje się tylko na suche, niezbyt wymagające warunki, chociaż założę się, że znajdą się i tacy technicy-akrobaci, którzy z powodzeniem ukończą na nich starty w górach.

Dla tych, którzy nie mają nadludzkich umiejętności, przygotowano Wild Grip'Ra 2 w dwóch odsłonach. Lepsiejsza Advanced posiada te same technologie i szerokość, co opisana wyżej Wild Race'R Ultimate, ale dostała zdecydowanie więcej bieżnika. W efekcie powstał lekki terenowy laczek, który powinien sprawdzić się na większości tras. Realna waga winna zamknąć się w granicach 550g.

wildgripper2 - Kopia

gumx - Kopia

Jeżeli ktoś będzie potrzebował większej szerokości, to pozostaje mu mniej zaawansowany Grip'R 2, który będzie do nabycia  w rozmiarach 29x2.1 i 29x2.25. Zrobiono go z mniej wyczesanej mieszanki, wrzucono bogatszy w gumę oplot 60TPI, co wzmocniło całą konstrukcję, ale też wyraźnie podniosło masę. W efekcie węższe sztuki będą mieć jakieś 680g, a szersze ponad 700g. Niestety, coś za coś, ale ilu konkurentów jest wyraźnie lepszych? No własnie...