http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/giant%20trance%20x%2029er/Trance-x-29.jpg

Jakieś dwa tygodnie temu pojawił się film zapowiadający bujanego Gianta ze skokiem 5”. Co z niego się dowiedzieliśmy? Że będzie, nic więcej...a na końcu info o tym, iż szczegóły wypłyną w sierpniu. Jest lipiec, ale chyba chcecie już znać więcej szczegółów?

Mateusz Nabiałczyk

Na rok 2013 Trance X 29er będzie na 99% tylko w aluminium. Już słyszę to niezadowolenie. Ale może jęki nieco ściszy fakt, że rower będzie dostępny w aż 5 rozmiarach x 3 dostępne wersje wyposażeniowe, zatem większość powinna ‘trafić’. Rama ma być dość lekka – realnie 2,75kg dla rozmiaru M z damperem i zaciskiem sztycy to sympatyczny wynik jak na tego typu zawieszenie. Maestro ma 120mm skoku, jak pracuje, chyba każdy mniej więcej wie. Do ścigania idealnie się nie nadaje, ale dla takiego ścieżkowca i amatora górskich eskapad pasuje elegancko.

Linkage

(fot: bikemag.com)

No własnie...zdaniem speców z Gianta konstrukcja zawiechy wymuszała relatywnie długi ogon, który w Anthemie wynosi 462mm. W przypadku Trance X będzie to już w pełni akceptowalne 452mm. Dzięki temu rower zyska na podjazdach, będzie bardziej skoczny (łatwiej poderwać front) a i skręcanie okaże się łatwiejsze. Główka ma 69*, co jest kolejnym powodem do radości. Dodatkowo mufa będzie w standardzie BB92, zatem z upychaniem opon 2.35” nie powinno być problemu. Do tego wewnętrznie prowadzone wszystkie kable przykręcania przednia przerzutka i stożkowa główka.

Trance-x-29

(fot: bikemag.com)

Same rewelacje? Są dwie rzeczy, które mnie niepokoją – pierwsza to mocno uciekająca do tyłu podsiodłówka. Nie chodzi mi o jej kąt rzeczywisty, ani efektywny, bo te zapewne mieszczą się w normie, ale to, że taki skos zawęża jego ‘pole działania’. Kolejna sprawa to jakieś takie ściśnięcie całego roweru, górna rura nie wygląda na zbyt długą. Oby to tylko złudzenie optyczne, albo niedoróbki graficzne, bo szkoda byłoby przyzwoicie zapowiadającego się sprzętu.

Mówiłem o 3 wersjach...co ciekawe, wszystkie dostaną opuszczaną sztycę.

Trance X 29er 0 będzie na grupie XT z dwoma wysokimi modelami Foxa. Przy okazji dostanie nowe koła brandowane logiem Gianta - 28 prostych szprych Aerolite, piasty również od DT (tył z mechanizmem Star Ratchet), 28mm obręcze TLR i masa 1,8kg

1342068774752-1qc120ndwngzh-800-75

Trance X 29er 1 będzie na Sramie X7/X9 i mniej bogatych, ale jednak liskach.

1342068774760-j2i98eh99ocq-800-75

Trance X 29er 2 będzie na Sramie X5/X7 oraz amortyzacji Rock Shoxa – z przodu Recon, z tyłu Monarch.

1342068774766-li3fgjwqz15h-800-75

Co z karbonem? Najpewniej w 2014, ale jak na początku pisałem...1% szans, że pojawi się jeszcze w 2013.